Föreningen “The Path”

Sångvandringen “The path” drivs av den ideella föreningen the path.
Föreningen är politiskt och religiöst obunden med syfte att verka för fredsskapande möten mellan olika människor, kulturer och traditioner.
Som medel att nå våra mål använder vi oss av olika kulturuttryck; musik och dans, konst och litteratur i samklang med en hållbar och ekologisk natursyn. Vi bejakar mångfalden i mänsklighetens olika kulturella och andliga uttryck och traditioner i syfte att verka för dess enhet.

Vi vänder oss till en bred målgrupp med lite extra fokus på ungdomar, svenskar med invandrarbakgrund. En central del av verksamhet är arrangerandet av Sång-vandringar, där körsångs- och pilgrimstraditionerna möts och utvecklas under ledorden Miljö, Integration och Existens.

Föreningens övergripande målsättning är att arbeta för en fredligare omvärld, med start här och nu med ett litet steg i taget.
NOW IS THE TIME !

2 Responses to “Föreningen”

• Konstantin:

Hej Anders och alla vänner! Storslaget projekt ni fått ihop här. Härligt att höra om det och samtidigt minnas de härliga vandringar jag själv varit med om – 1997, 1998, 2001. Jag önskar all lycka och lyckande med företagandet! May the road rise to meet you…
    Konstantin
    - den tyska bagaren i Värmland -